Pre tačno 40 godina pojavio se sada već legendarni ženski parfem Opium kreatora Yves Saint Laurenta. Skandalozan u vreme pojavljivanja što zbog imena, koje mu je na Bliskom istoku i u Australiji donelo zabranu prodaje i reklamiranja, jer aludira na jelte popularni opijat, i sama orijentalno-cvetna kompozicija parfema je izazvala pravu malu revoluciju u parfemskom svetu i industriji. Čuveni dizajner je odabrao ovo ime za parfem kao simbol zavisnosti od života i ljubavi i strasti između dvoje ljudi.
Parfem je postigao veliki uspeh kad se pojavio, posebno u Francuskoj gde je premašio očekivanu prodaju više od 15 puta nego što je bila očekivana.
U prvoj reklamnoj kampanji za ovaj parfem se pojavila manekenka Jerry Hall, tada verenica Bryan Ferrya, poznata po pojavljivanju u nekoliko spotova i nslovnica albuma Ferrya i njegovog benda Roxy Music, a fotografije je radio legendarni fotograf Helmut Newton. Jerry Hall je bila reklamno lice ovog parfema od pojavljivanja i tokom većeg dela 80tih godina XX veka. Zanimljiva je priča da je zahvaljujući ovom parfemu zavela frontmana benda Rolling Stones Mick Jaggera, koji joj je tom prilikom rekao i čuvenu rečenicu ''Pa nećeš valjda da postaneš Jerry Ferry.'' I ostalo je istorija. U međuvremenu se brak Jaggera i Jerry Hall raspao, a ona je letos postala gospođa Rupert Murdoch.
Među reklamnim licima bile su i Kate Moss (1993. i ponovo 2003. godine), Linda Evangelista (1988., 1994.- 1997.), Sophie Dahl (2000. godine u čuvenoj obnaženoj kampanji Tom Forda, tadašnjeg kreativnog direktora kuće YSL i fotografa Steven Meisela) i najskorije manekenka Karen Elson i glumica Emily Blunt kad je parfem dobio novu ambalažu (i reformulaciju).
Za punoletstvo 1995. godine parfem je dobio mlađeg brata Opium Pour Homme, tačnije dvojicu mlađe braće u Eau de toilette i Eau de parfum varijantama. U proteklih nekoliko godina pojavili su se flankeri Belle d'Opium i Black Opium.
Za ovogodišnji veliki jubilej kuća YSL, tačnije njen kozmetički ogranak koji je sad pod L'Oreal kompanijom je reizdao parfem u svojoj originalnoj crvenoj bočici sa dodatnim detaljima od zlatne farbe koje je oslikala umetnica Manuela Paul-Cavallier. Pojavilo se samo 20 bočica u svetu sa 15 ml čistog parfema, a cena jedne bočice je 2 000 Evra.
Parfem koji je u proteklih 40 godina otkad se pojavio obeležio detinjstvo većine dece odrasle tokom 80tih godina XX veka, jer je bio čest parfemski izbor njihovih majki
Dragi Opiume srećan ti 40. rođendan.


Нема коментара:
Постави коментар